۱۱ مطلب در آبان ۱۳۹۷ ثبت شده است

خار و خفیف نباشیم 3

در ادامه پست قبل و پست قبل‌ترش

اگر کسی جایی به ما مجال عرض اندام داد ، جایی که هیچ کس دیگری این مجال را نمیدهد ، لزوما به معنی بی عرضه بودن وی و عدم کنترل او بر اوضاع نیست . شاید وی برای امثال ما ارزش قائل است . لذا با سوء استفاده از موقعیت پیش آمده شخصیت خود را به لجن نکشانده و خار و خفیف نباشیم.

  • رضا صادقی
  • دوشنبه ۲۸ آبان ۹۷

خار و خفیف نباشیم 2

در ادامه پست قبل

اگر کسی به ما احترام گذاشت ، لزوما به این معنی نیست که او احمق است یا مجبور به احترام گذاشتن به ماست ؛ شاید نوع تربیت وی به 

گونه ای باشد که برای هم نوع خود احترام قائل است. با پر رو بودن بیش از حد و طلبکاری از چنین شخصی ، خود را خار و خفیف نکنیم.

  • رضا صادقی
  • دوشنبه ۲۸ آبان ۹۷

خار و خفیف نباشیم

اگر کسی از ما عذرخواهی میکنه لزوما به این معنی نیست که محتاج بخشش ماست . بلکه شاید برای احترام گذاشتن این کار رو میکنه . بنابراین اگر کسی بابت موضوعی از ما عذرخواهی کرد ، با بهانه آوردن و کش دادن موضوع و طلبکاریِ بیجا ، فقط شخصیت خودمون رو خار و خفیف کرده ایم.

  • رضا صادقی
  • دوشنبه ۲۸ آبان ۹۷

قضاوت میکنن اونم چه قضاوتی !

وقتی وارد کار آموزش میشید ، باید این انتظار رو داشته باشید که هر زمانی هر کسی بیاد و یه چیزی به شما بگه که کلا اعصاب شما رو به هم بریزه . زود قضاوت کردن پدیده ای هست که تقریبا همه‌ی ما باهاش دست و پنجه نرم می‌کنیم . 

توی فامیل ، دوستان ، همکاران و حتی فالوئرهای شبکه های اجتماعی باید آماده باشید که دیگران شما رو به ناحق قصاوت کنن . عکس زیر رو ببینید :

اینکه یک نفر با خودش چی فکر میکنه که به خودش اجازه میده اینقدر راحت در مورد دیگران قضاوت کنه رو نمیدونم . اینکه اصلا این اجازه رو داره که قضاوت کنه رو بازم نمیدونم . اما این شرایط به هر حال پیش میاد و این شمایید که باید اجازه ندید اعصاب شما خورد یشه.

مثلا من الان چند روزه که خیلی درگیر کار هستم و به شبکه های اجتماعیم خیلی نمیرسم سر بزنم . این پست رو هم  ، الان دارم توی فاصله‌ی بین کلاسام مینویسم . حالا به هر دلیلی به نفر به خودش این اجازه رو میده که بدون دونستن این موارد ، بیاد و من رو قضاوت کنه و از همه بدتر حکم هم بده و باز هم از اون بدتر حکمش رو اعلام هم بکنه.

برای همچین شرایطی خودتون رو آماده کنید . چون اعصاب شما مهم ترین چیزی هست که دارید .

  • رضا صادقی
  • شنبه ۲۶ آبان ۹۷

به بزرگی خودتون ببخشید

- بارها گفتم که املام تعریف چندانی نداره . چه توی فارسی چه توی انگلیسی . خلاصه که اگه توی مقالات ، پست ها و نوشته هام غلط املایی زیاد دیدید به بزرگی خودتون ببخشید.

گرچه میدونم شما اینقدر به فکر علم و دانش هستید که این مشکلات اصلا به چشمتون نمیاد . اون دسته هم که ایراد هام رو بهم میگن دمشون گرم ؛ چون میدونم که دوست دارن من بهتر بشم . مرسی ازتون.


- مرتیکه ! چند روز پیش یه چیز دیگه داشتی میگفتی که !

  • رضا صادقی
  • پنجشنبه ۲۴ آبان ۹۷

#فکر_قبل_از_حرف

یکی از دوستام هشتگ جالبی رو راه انداخته توی سوشال با اسم #فکر_قبل_از_حرف . یه چیزی که خیلی من و امثال من رو شکنجه روحی میده اینه که بعضی ها (البته مخاطبای من جر این دسته نیستن خدا رو شکر) توی سوشال یه سوالایی ازت میپرسن که با خودت میگی خدایا مگه این نمیدونه گوگل چیه ؟! مگه بلد نیست سرچ کنه ؟؟؟ مگه سرچ کردن این مطلب بیشتر از 3 ثانیه طول میکشه ؟؟

مثلا یه بابایی از یک عکاس خیلی معروف که توی کنیا یه عکس از منظره گرفته ، پرسیده که کنیا توی کدوم کشوره ؟!؟! حالا به فرض که قبول کنیم تو جغرافیات خیلی داغون بوده و نمیدونی کنیا اسم کشوره ؛ به فرض که قبول کنیم اون لحظه حضور ذهن نداشتی که بدونی کنیا اسم یه کشوره ؛ به فرض که صد تا احتمال دیگه هم بدیم که قصر در بری که ندونستی کنیا اسم کشوره.

ولی لامصب آخه چرا 3 ثانیه کلمه‌ی کنیا رو گوگل نمیکنی که بفهمی کنیا کدوم گوریه ؟؟! چرا یه سوالی میپرسی که بقیه از هموطن بودن با تو شرمشون بشه ؟ چرا وقت دیگران رو اینقدر راحت و مفت میگیری ؟؟ چرا قبل از حرف زدن فکر نمیکنی ؟؟

مرسی ازت محمد به خاطر هشتگ #فکر_قبل_از_حرف
  • رضا صادقی
  • چهارشنبه ۲۳ آبان ۹۷

از اینستاگرام چیزی هم در میاد ؟

همیشه به هنرجوهای خودم گفتم که از شبکه های اجتماعی به عنوان بیس و پایه‌ی کسب و کارتون استفاده نکنید . چون کسب و کاری که بر مبنای یک شبکه‌ی اجتماعی شکل بگیره با از بین رفتن/فیلتر شدن/عدم اقبال به اون شبکه هم از بین میره.

توی کشوری هم زندگی میکنیم که تقریبا تمام شبکه های اجتماعی فیلتر شده و میشه . به نظر من اگه یه سایت بزنین و روی اون سرمایه گذاری کنید خیلی بهتره . 

کاملا درک میکنم حس و حال بلاگرهای اینستاگرام رو وقتی یه مسئولی صحبت از فیلتر کردنش میکنه ...

  • رضا صادقی
  • شنبه ۱۹ آبان ۹۷

مگس صفت یعنی

مگس صفت یعنی مثلا یه متنی رو توی اینستا نوشتی که اتفاقا خیلی هم کاربردی هست و کلی آموزش خوب میده ؛ بعد یه جاییش رو هم اشتباه املایی داری ؛ حالا مگس صفت یعنی اون متن عالی رو نبینی و فقط اون یه کلمه اشتباه رو متوجه بشی و با افتخار توی کامنت بنویسی که فلان کلمه اشتباهه !

آفرین قهرمان ! شاید احساس فتح و ظفر کرده باشی اما از دید روانشناسی تو یک مگس صفتی.

  • رضا صادقی
  • دوشنبه ۱۴ آبان ۹۷

به هدفم نرسیدم اما ..

امروز به هدفم نرسیدم اما از دیروز یک قدم بهش نزدیک تر شدم

  • رضا صادقی
  • پنجشنبه ۱۰ آبان ۹۷

خداحافظ دانشگاه تهران

مدت زیادی بود که کلاس های خصوصی خودم رو توی دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران برگزار می‌کردم . اما مدتی قبل با سایر اساتید اونجا قرار گذاشتیم که دیگه توی دانشگاه کلاس خصوصی نداشته باشیم . 

حالا اینکه داستانش چی بود رو شاید بعدا تعریف کنم ؛ اما الان دارم کلاس هام رو منتقل میکنم به آموزشگاه . کدوم آموزشگاه ؟ نهایی که شد حتما خبر میدم.

مرسی از همه

  • رضا صادقی
  • شنبه ۵ آبان ۹۷
خیلی چیزا هست که توی سایت رسمی خودم rezasadeghi.net نمیتونم بنویسم . اینجا مینویسم . آقا اصا میخوام اینجا برای خودم بنویسم . سئوشم نمیکنم که بالا نیاد !